ぴーこのどうぶつの森 Pico’s Animal Crossing

私の大好きな“どうぶつの森”や“ディズニー”関連の事を書いていきます。This blog is about my daily life in Animal Crossing which is my favorite game. 欢迎来我的博客。因为我要一边写博客一边学习汉语,所以最近我开始用汉语写这个博客。

7月 “お別れ”のコトバ。Say goodbye to my friend, Fauna.

 

いつも私のブログを読んで頂いている皆様へ。

本当にありがとうございます。

今回から、ブログの画面を少しリニューアル致しました。

今までブログで敢えて英語を使っていたのは、

学んだ英語の知識を失わないためでした。

ですが、自分の知識だけの英語を使い続けると、

そこからは、新たな知識は生まれないことに気づきました。

今日から、“あつ森”で住人が使ったフレーズにも

フォーカスし“自分のコトバ”として吸収していけたらと思います。

このブログを通して、今後ともお付き合い頂けましたら幸いです。

 

今回は、私の島の“ドレミちゃん”が島を出ることになりました。

そんな彼女の心境を綴ったフレーズをまとめています。

 

“ドレミちゃん”の旅立ち

  1. 旅立ちの相談を受けたとき。
  2. 他の住人の声。
  3. 旅立ちの決心後。
  4. パッキング中。

 旅立ちの相談を受けたとき、

f:id:Remmie:20200728113938j:plain

ドレミちゃん。Fauna.

昨日、ドレミちゃん“この島を出ようと思っている”と相談を受けました。

夢や目標をもって旅立つというのは、勇気が要りますよね。

私はできる限り島民の思いに寄り添う形で背中を押してあげます。

 

I like my life here, but I've been thinking about moving away and starting a new life elsewhere.

move away 引っ越しする

elsewhere もう一つまたは他の場所

You've helped me make up mind.
I'm going to do this and start a whole new life.
I'm sad we have to say goodbye to each other.

help someone (to) do somthing 誰かが何かするのを手助けする

make up mind 決心・決定する

 

他の住人の声。

f:id:Remmie:20200728120938j:plain

ドレミちゃん。Fauna.

Today is when we say our goodbyes to Fauna.

She's probably busy packing, but I'm sure she'd make a little time for you.

be busy ~ing 何かをするのに忙しい

It's hard to say goodbye, but we wish her luck on her next big adventure.
Be sure to stop by for one last chat before she leaves.
Maybe bring some tissue. 

chat 友好的に誰かと話すこと

 

旅立ちの決心後。

f:id:Remmie:20200728121846j:plain

ドレミちゃん。Fauna.

I'll always love the scenery and vibe of this island.

I guess I'm just realizing how much I'll miss it here.

I'm busy trying to touch base with everyone on the island today, before I finish packing for my big move. 

scenery 田舎でみるような魅力的・自然なもの、景色、風景

vibe 雰囲気

touch base with somone 誰かと手短に連絡を取り合う

 

パッキング中

f:id:Remmie:20200728133115j:plain

ドレミちゃん。Fauna.

You helped me make up my mind, when I was unsure about moving.

I'm glad we had a chance to talk.

I'm leaving the island tomorrow, so wish me luck on my next adventure.

We hope run into each other again, even after I move away.

 be unsure about 疑問があり、確信していない

 

これからも機会があれば、

住人たちの気になった台詞をまとめていきます。

もし興味のある方がいましたら、

一緒に英語に触れる機会を作って行きましょう♪