ぴーこのどうぶつの森 Pico’s Animal Crossing

私の大好きな“どうぶつの森”や“ディズニー”関連の事を書いていきます。This blog is about my daily life in Animal Crossing which is my favorite game. 欢迎来我的博客。因为我要一边写博客一边学习汉语,所以最近我开始用汉语写这个博客。

7月 思い出写真シリーズ(^o^) The memorable photos on my island!!

Q.偶然に撮れた思い出の写真はありますか?

私も以前、偶然に“パンダの親子”画像を投稿しましたが、

結構“偶然”で引き起こされる事が多いですよね。

私もいくつかまとめてみたので、是非ご覧ください。

 

Do you have any funny or memorable photos in your Animal Crossing?

For me, I happened to take the panda`s parents photos before.

Basically, this kind of memorable moments happen to us by chance.

Today, I would like to show you my precious photos.

 

思い出写真シリーズ

  1. 「彼女が唯一の人。 / She is the only one.」
  2. 「王子!! 今までどこにいたのですか!? / My prince, where have you been!?」
  3. 「動けない“J”。 / Gulliver can`t move.」
  4. 「1人より2人、2人より3人。/ Staying with somone is better than being alone.」
  5. 「セクシー3号。/  Big Top wears the sexy dress.」

 

「彼女が唯一の人。 / She is the only one.」

f:id:Remmie:20200723115720j:plain

カミツレ・キャンディちゃん。 Megan as Elesa.

f:id:Remmie:20200723120216j:plain

カミツレ・キャンディちゃん。 Megan as Elesa.②

私がポケモンカミツレさんをイメージして作った服。

唯一、着てくれたのは、“キャンディちゃん”でした。

服の種類によるのか、デザインによるかは、分かりませんが、

私が作った服は、全て島で人気が出るというわけではありません。

とりあえず、キャンディちゃん、ありがとう!! 

 

I just wanne say, Thank you for wearing the clothes which I designed before.

I was inspired to see Elesa from Pocket Monsters.

I designed it, but unfortunately its`s still not so popular.

Megan is the only person who wears the clothes.

I was touched to see her.

 

「王子!! 今までどこにいたのですか!? / My prince, where have you been!?」

f:id:Remmie:20200723120341j:plain

王子・シベリアくん。 Fand as a prince.

f:id:Remmie:20200723120510j:plain

王子・シベリアくん。 Fang as a prince.②

1週間または2週間以上前に、

手紙でシベリア君にプレゼントした王子様っぽい服

彼がやっと着てくれました。やはり、似合ってます。

王子!! 私は、ずっと王子服を着てくれる時を待っていたんですよ。。

 

If Fang and me spoke lines, we would say like this.

Me : 「 Prince Fang!! You are here!! 」

   「I was looking for you for a long time.」

Fang : 「Oh,, sorry. I just took a nap under the tree. 」

   「Ok. I`m ready to move. Let`s go back now.」

 

「動けない“J”。 Gulliver can`t move.」

f:id:Remmie:20200723121639j:plain

動けない“J”。 J can`t move.

私の島のビーチには、マーメイドや貝殻のシリーズの家具を置いて、

装飾しています。歩きやすいように道を広くして。。

なのに、ジョニー、、漂着したのはそこですか。

そこじゃ、動けないですよ!!

 

He can`t move because of the wooden furniture.

The beach on my island is wide open.

Why did he choose here to arrive? 

 

「1人より2人、2人より3人。/ Staying with somone is better than being alone.」

f:id:Remmie:20200723122633j:plain

ドレミちゃんと私。Fauna and Me.

f:id:Remmie:20200723122751j:plain

ドレミちゃんと私とパンタ君。Fauna, Panta and me.

ドレミちゃんと一緒に広場でまったり。

突然、現れたパンタ君。そして、席を取られました。

皆で一緒にいたかったようです。

 

I was sitting on the bench next to Fauna.

Chester suddenly showed up and took my seat.

He wanted to stay and hang out with us.

 

 「セクシー3号。/  Big Top wears the sexy dress.」

f:id:Remmie:20200723124317j:plain

みつり・3号。Big Top as MITSURI from Demon Slayer.

f:id:Remmie:20200723124508j:plain

みつり・3号。Big Top as MITSURI from Demon Slayer.②

3号君が、私がデザインした服(以前、紹介した蜜璃ちゃんの服)を着てます。

彼のおかげでデザインした服が立体的に見やすくなります。

これからも私がデザインした服を着てくれ!!笑

 

I got pleased to see him wearing the clothes which I designed based on Demon Slayer.

Big Top is an elephant who has a big body.

So, I can see the clothes in detail.

It looks good on him.