ぴーこのどうぶつの森 Pico’s Animal Crossing

私の大好きな“どうぶつの森”や“ディズニー”関連の事を書いていきます。This blog is about my daily life in Animal Crossing which is my favorite game. 欢迎来我的博客。因为我要一边写博客一边学习汉语,所以最近我开始用汉语写这个博客。

8月 “おしゃれに”楽しむ!!第2回真夏の花火大会♪ Let's enjoy the second fireworks show (^_^)v

皆様、今日は、第2回目の花火大会ですね!!(*^_^*)

こんな時間にブログをあげている私をみてお気づきかと思いますが、

今回の私のブログのメインは、“花火”ではありません。

今回は、浴衣姿の住民たちを撮りまくりました!!(>_<)

ブログや他のネットの記事で、浴衣を住民に配っている方がいて、

そこにとても魅力を感じたので、私もやってみることにしました!!!

私の島の住民総勢10名の浴衣姿をぜひご堪能ください!!

 

 Today is the second fireworks show on your island.

Last week, I took the photos of the fireworks show on my island.

This time, I would like to talk about all of the villagers wearing Yukata on my island.

They look so cute and charming.

Let's check out the photosof them together!!

 

No.1 キャンディちゃん

f:id:Remmie:20200809125015j:plain

“淡い水色”アサガオがあしらわれた浴衣です。

キャンディちゃんの初期の服が、

明るい黄色のワンピースだったので、

反対に“淡い水色”の浴衣にしました!!

 

Megan is wearing the light blue Yukata.

She was wearing the vivid yellow dress when she moved into my island. 

I don't want chooese the same color of dress so, I chose the light bule one.

 

No.2 クロベエ

f:id:Remmie:20200809125339j:plain

私の島で1番和服が似合う男、クロベエです。

いつも青い服をプレゼントしていたので、

今回思い切って、“赤色”のものをチョイスしました!!

 

This kind of Japanese traditinal clothes really suits Ken.

Usually, I give blue clothes to him, so I chose the red Yukata for him.

It looks good on him.

 

No.3 シベリア君

f:id:Remmie:20200809125511j:plain

クロベエの浴衣の“青色”を着ているシベリア君です。

浴衣を着てヨガをしている様は、美しいですね笑

 

Fang is wearing the same kind of Yukata as Ken.

He is doing Yoga in Yukata. It's awesome♪♪

 

No.4 タンタン

f:id:Remmie:20200809125709j:plain

タンタンは、何もかも“ピンク”がメインなんです!!

初期の服、肉球の色などほとんどがピンクです。

それ以外の色は似合わないと思い、

ピンク色が目立つ浴衣を選びました!!

 

I'm really sure that Pinky's favorite color must be Pink!!

Her belongings are almost all pink.

Pink is the best color for her, so I can't choose other clolors.

 

No.5 バズレ-さん

f:id:Remmie:20200809125950j:plain

オトナ系のバズレ-さん家の外壁・屋根、初期の服、

部屋のコーディネイトを含めて、全部、色が“黒”です。

明るい色より、シックな色が似合うといっても過言ではないです。

なので、色の濃い紺色の浴衣をあげようかと思ったのですが、

青色系が似合う女の子住民が他にいるので、

この“淡い水色”を選択しました。

 

She is the only snooty villager on my island.

She likes deep and dark colors, so I was supposed to let her wear the dark blue Yukata.

However, I changed my mind. I chose the light one for her.

 

No.6 パンタ君

f:id:Remmie:20200809130723j:plain

パンタ君にしては、オトナっぽい色”を選んでしまったな、、

ちょっと後悔しています(-_-) もっと明るい色がよかったかもです、、。

今回の花火大会を機に一歩オトナになってくれると思います笑

 

This time, I chose the brown one.

Actually, I should have chosen lighter color.

However, it still looks good on him.

 

No.7 3号君

f:id:Remmie:20200809132845j:plain

パンタ君と3号君で、どちらの色(茶色か水色)を彼らにあげるかで悩みました。。

3号君に茶色をあげるつもりだったのですが、彼を見てすぐに、

“水色”にしようと思いました!! 普段着の緑色姿から想像できるように、

地味色よりかははっきりした色が似合うと思ったんですよね。。

 

I was supposed to give the brown Yukata to him.

However, I suddenly chanegd the decision.

I know that he likes green, but I wanted him to wear any more colors of clothes.

 

No.8 みすずちゃん

f:id:Remmie:20200809131019j:plain

みすずちゃんは、まだこの島に来て日が浅いので、

絶対に喜ぶ色を考えた結果、女の子らしい“ピンク”色

この浴衣を選びました!!(*^_^*) カワユスです♥️♥️

 

Judy just came to my island so, I think I should choose the color she likes the best.

I know that it must be pink. 

 

No.9 リリィちゃん

f:id:Remmie:20200809131316j:plain

やっぱり、リリィちゃんには“青色”系がよく似合います(^_^)v

淡い水色かこの紺色かで悩んだのですが、こっちを選びました。

今思うと、何色を着たとしても似合いそうですね!!

 

As you can see her, she likes blue.

Blue is the best color for her.

There are 4 kinds of female Yukata in Animal Crossing.

The 3 of them are kind of blue.

This time, I chose the dark blue for her.

If I chose the other colors, it would look good on her.

 

No.10 ○○姿のモニカちゃん

f:id:Remmie:20200809131855j:plain

実は、先週に既にモニカちゃん

“ピンク“の浴衣をプレゼントしていました。

なので、今回は敢えて浴衣をプレゼントしなかったのですが、、、。

なんと、私がこの前作った有名なディズニー作品の

“ムーラン”の着ていたピンクのドレス

着てくれていましたっ!!!!

ぱっと見、浴衣を着ているように見えるので、

見かけた時は、すごく嬉しかったです!!

(空気を読んでくれてよかった。。(^_^;))

 

I already gave a Yukata which I chose pink to her last week.

I wanted to let her to wear Yukata too this time.

Fortunately, I saw her wearing kind of Yukata.

This was the dress which I designed few weeks ago. 

It is from Mulan which is one of the popular disney movies.